Jak kontrolovat svoje emoce v práci? - Vitavera - Váš psycholog na telefonu!
Přejít na navigaci (přeskočit obsah)

vloženo 8.2. 2021Jak kontrolovat svoje emoce v práci?



Rutina a tlak, který vyvolávají různé termíny a závazky, jsou nejčastější příčinou vzniku negativních emocí při práci. Jsou to ale stresové situace, které jsou nedílnou součástí života. Jak je ovládat a neumožnit přitom vzniku konfliktním situacím?


Víkend bývá “darem z nebes“, který každého zachrání po týdnu tvrdého drilu. Nicméně všechno dobré končí mnohem rychleji, než to špatné, takže se rychle všichni vrací do každodenních povinností, které jsou spojeny s frustrací a stresem. Jít ale zpět k negativním emocím? Komu by se do toho chtělo? Navíc to není rozumné, protože to značí nedostatek profesionality a snížení efektivity práce.

Je potřeba si uvědomit, že emoce, pokud jsou správně používány, se mohou stát i dobrými spojenci. Nejen to, že ostatním sdělují, co člověk cítí, stejně tak okolí může předvídat jeho chování. A právě proto není dobré, aby emoce ovládaly jakoukoliv osobnost.

NAŠI PSYCHOLOGOVÉ JSOU VÁM K DISPOZICI NA TELEFONU -  24 HODIN DENNĚ, 7 DNÍ V TÝDNU!

Jak se vypořádat s nežádoucími pocity při práci?

Nejjednodušší metodou je “počítat do deseti“, protože právě tak odvrátíte svoji pozornost od stresové situace a máte jistotu, že zbytečně nevydáváte energii tam, kde to za to ani nestojí. Za patnáct minut si na nepříjemnou situaci ani nevzpomenete a svoji mysl dostanete zpět do pozitivna, takže s vámi po zbytek dne nebudou “cloumat“ negativní emoce.

Další možností je, že “začnete přemýšlet jinak“. Znamená to, že například výtky od rozzlobeného zákazníka neberte jako útok na svoji osobu, ale jako jeho vlastní frustraci a vztek, který chce dát najevo celému světu. A vy? Vy jste se jen objevili v jeho “hledáčku“, protože stejně tak jako vy, tak to mohl “schytat“ i někdo z vašich kolegů.

Efektivnímu zvládnutí emocí v každodenním životě se lze naučit, vyžaduje to ale dlouhodobé pracování na své emoční inteligenci a pochopení svých vlastních pocitů. Jedině tak totiž nebudete dávat ostatním najevo svá slabá místa.

Další články

Hraniční porucha osobnostivloženo 27. 7. 2020

Hraniční porucha osobnosti

Hranice mezi tím, co je jen hodně divné a co už je projev nemoci, je dost tenká. Tak je tomu u více psychiatrických diagnóz, ale zvláště ošemetné je to podle mě u tzv. poruch osobnosti. 

Jak jednat s lidmi trpící touto nemocí?

Jak se co nejlépe postarat o senioravloženo 20. 7. 2020

Jak se co nejlépe postarat o seniora

Není třeba připomínat, že každý z nás jednou zestárne, každý z nás se může stát obtížným a náročným břemenem. Tím spíš bychom se měli zamýšlet nad tím, jak poskytnout co nejlepší péči svým blízkým.

Jak rozpoznat, zda tím, že vyhovujete přání seniora zůstat doma ve vaší péči, mu skutečně pomáháte?

Kamarádka nebo psycholog?vloženo 13. 7. 2020

Kamarádka nebo psycholog?

Kamarádka nás uchlácholí, vyslechne a reaguje s naprostým porozuměním. Ale... Co když je problém tak intimní nebo bolestný, že je nám hanba o něm mluvit.

Na rozdíl od kamarádek je psycholog právě tím, kdo nevidí věci zjednodušeně a dokáže zkombinovat jak pohled „zvenčí“, tak pohled „zevnitř“.

Deprese u dětívloženo 7. 7. 2020

Deprese u dětí

Každý, i děti, se někdy cítí bídně. U dětí, které zažívají mnoho změn v sociální sféře života, to však platí obzvlášť. Mohou být často podrážděné, je obtížné s nimi vyjít. Příčinou může být nějaké zklamání.

Jaká je prevence proti depresi a co pomůže?

|<< < 6 | 7 | 8 | 9 | 10 > >>|

Základní navigace

Přejít na obsah (přeskočit nahoru)


obchodní podmínky zpracování osobních údajů zpracování cookies mobilní verze  spolupracujte s námi  vaše názory a připomínky